piątek, 19 grudnia 2014

Segmentacja rynku internetowego

 Wykorzystanie narzędzi internetowych w kampanii marketingowej


  • na kupujących - niekupujących,
  • ze względu na wielkość i częstotliwość zakupów,
  • ze względu na stopień lojalności względem marki,
  • ze względu na poziom zadowolenia z produktu, preferencje i zachowania.



E-biznes ogranicza kontakt osobisty z klientami, który ułatwia uzyskanie pewnych informacji o nich. Dlatego konieczne jest wykorzystywanie w pełni możliwości Internetu w celu zdobycia tych informacji.
Działanie w Internecie daje Ci możliwość wykorzystania wielu narzędzi uzyskiwania informacji o kliencie oraz komunikowania się z nim. Jest to szczególnie ważne w przypadku segmentacji i komunikacji.
Zainteresowany profesjonalną kampanią? wejdź Internetowe kampanie marketingowe
Segmentacja rynku internetowego polega na ocenie jego struktury w celu lepszego przystosowania produktu do rynku i pozycjonowania tego produktu, czyli nadania mu walorów zgodnie z zapotrzebowaniem segmentu rynku.

Podstawą segmentacji jest podział:


Wykorzystanie narzędzi internetowych (ankiet internetowych, forum firmy, na którym grupy wyodrębniają się same, społeczności, gdzie w profilu podany jest m.in. wiek) pozwala w prostszy i mniej kosztowny sposób przeprowadzić segmentację niż w przypadku biznesu tradycyjnego.


W dobie coraz większej interaktywności mediów to klient przejmuje kontrolę nad informacją o produkcie, dlatego ważne jest nawiązanie z nim kontaktu i zaangażowanie go w interakcję. 
Istotną rolę w kampaniach marketingowych odgrywają dziś społeczności, czyli grupy ludzi zorganizowane w Internecie wokół określonego tematu.

Stworzenie w przestrzeni Internetu grupy zainteresowanej Twoją firmą - jej działalnością, produktami lub usługami, może być korzystne. W ten sposób będziesz mógł budować lojalność klientów w stosunku do firmy oraz uzyskiwać od nich informacje na temat firmy - sposobu jej postrzegania, ich potrzeb itp.
Taka społeczność również staje się grupą celu, na której firma prowadzić będzie działania marketingowe. Zaletą społeczności jest to, że użytkownicy sami rejestrują się, przekazują sobie informacje związane z firmą, a samą firmę traktują jako eksperta w danej dziedzinie.

Szczególnie ważne miejsce w komunikacji zintegrowanej zajmuje obecność na portalach społecznościowych. Firmy mogą tu występować jako sponsorzy, uczestnicy społeczności oraz jako twórcy społeczności. W tym ostatnim przypadku firma gromadzi osoby zainteresowane wokół swojej marki lub marek produktów. Firma może nie tylko wpływać na intensyfikację sprzedaży oraz kreowanie wizerunku, ale również angażować uczestników społeczności do innych działań marketingowych

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe na stówe przyda mi się przyszłości w prowadzeniu e-biznesu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogłoszenia Radom. Radom Lokalne Serwis ogłoszeniowy regionu Radom. Wiele kategorii: kupię, sprzedam, zamienię, usługi, nieruchomości, mieszkania Radom, katalog firm Radom. Wszystkie ogłoszenia dostępne za darmo - w zasięgu jednego kliknięcia. Możliwość wglądu w ogłoszenia drobnego bez logowania, szybko i bez pośrednio poprzez szeroki zakres kategorii tematycznych.

    OdpowiedzUsuń