Szukanie słów kluczowych
Mimo że dawne dni wypełniania
treści stron słowami kluczowymi już link dawno przeminęły, słowa kluczowe i ich
wynajdywanie są kluczowymi kwestiami w procesie optymalizacji dla wyszukiwarek
internetowych. W kontekście wyszukiwarek internetowych słowa kluczowe to wyrazy
lub frazy wpisywane przez użytkownika w polu tekstowym formularza wyszukiwania
w celu odszukania przez niego odpowiadających im treści. Wyszukiwarki polegają
na słowach kluczowych w trakcie korzystania ze swoich algorytmów do obliczania
pozycji w rankingu. Słowa kluczowe są wskaźnikiem stopnia, w jakim witryna
powiązana jest tematycznie z wyszukiwaną frazą.
W rozdziale 5. udowodnione
zostało, że słowa kluczowe używane są praktycznie na każdym kroku. W przypadku
stron internetowych słowa kluczowe są wyrazami lub frazami, które można
odnaleźć w treści witryny, na stronie lub w adresie URL. Zanim rozpocznie się
proces analizowania i wybierania odpowiednich słów kluczowych, należy opracować
szerszą strategię. Szukanie słów kluczowych zbudowanych z jednego lub dwóch wyrazów
może się nie sprawdzić ze względu na dużą konkurencję.
Wybór słów kluczowych
Wybór odpowiedniej
kombinacji wyrazów jest ważny. Wyszukiwarki zaczęły zwracać uwagę na zależności
między słowami kluczowymi i wyrażeniami znajdującymi się w treści witryn.
Należy więc o tym pamiętać, a jednocześnie postarać się zrozumieć mechanizmy
dopasowywania i budowania słów kluczowych, modyfikowania ich oraz indeksowania
semantycznego, ponieważ pozwala to na podejmowanie rozsądnych decyzji
dotyczących wyboru słów kluczowych.
Wyszukiwanie odpowiednich
słów kluczowych to część złożonego procesu iteracyjnego. Rozpoczyna się on
zazwyczaj od burzy mózgów i tworzenia listy potencjalnych słów kluczowych, po
czym następuje wykorzystanie narzędzi do poszukiwania słów kluczowych. Niektóre
z tych narzędzi są darmowe, za inne trzeba zapłacić. W niniejszym rozdziale
opisanych będzie kilka popularnych narzędzi, w tym Narzędzie propozycji słów kluczowych
platformy Google AdWords, Yahool Search Marketing oraz Microsoft adCenter Labs. Żadne z nich nie jest doskonałe, dlatego ważne jest
poznanie kilku, by móc podejmować lepsze decyzje dotyczące słów kluczowych.
Wybór między rozwiązaniami płatnymi i darmowymi jest zawsze decyzją
indywidualną dla każdego z osobna, ale większości osób wystarcza Narzędzie
propozycji słów kluczowych platformy Google AdWords.
Analiza słów kluczowych
Analizowanie
słów kluczowych i nadawanie im priorytetów jest kwestią elementarną. Weryfikowanie
liczby wyszukań w oparciu o słowo kluczowe, jak również weryfikowanie liczb
wyszukań konkurencji może być bardzo pomocne przy wyborze i określaniu
priorytetów dla słów kluczowych. Zanim zainwestuje się czas na promowanie
danego słowa kluczowego, warto przeprowadzić testy potwierdzające wyniki
przeprowadzonych badań.
Popularność
słów kluczowych jest czynnikiem bardzo zmiennym. Obowiązuje tu zasada znana z
przysłowia „Raz na wozie, raz pod wozem". Niektóre słowa kluczowe są
popularne przez dłuższy czas, a niektóre tylko chwilowo. Zwracanie uwagi na
trendy popularności słów kluczowych powinno być elementem strategii dotyczącej
słów kluczowych, co pozwoli osiągnąć przewidywalne wyniki optymalizacji dla
wyszukiwarek.
Masz rację wybór słów kluczowych nie jest łatwe, wyszukiwarka Google często zmienia parametry słów kluczowych i dane frazy "skaczą" z dnia nadzień. Warto również korzystać ze stron do weryfikacji słów kluczowych, pozycjonowanych stron www
OdpowiedzUsuńDobór odpowiednich słów kluczowych jest pierwszym etapem wszelkich działań związanych z pozycjonowaniem oraz optymalizowaniem stron internetowych - dlatego tak ważne jest, by proces ten przeprowadzić dokładnie. W przeciwnym razie niestety pozycjonowanie nie przyniesie pożądanych efektów. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie dobrze wykonać tego zadania, wówczas możemy skorzystać z usług agencji marketingowych oraz agencji interaktywnych, oferujących tego typu rozwiązania. Przykładem takiej firmy jest m.in. Ideo Sp. z o.o. - http://www.ideo.pl/emarketing/pozycjonowanie/
OdpowiedzUsuń