środa, 18 marca 2015

Szukanie słów kluczowych- Czy jest jeszcze ważne?


Szukanie słów kluczowych


Mimo że dawne dni wypełniania treści stron słowami kluczowymi już link dawno przeminęły, słowa kluczowe i ich wynajdywanie są kluczowymi kwestiami w procesie optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. W kontekście wyszukiwarek internetowych słowa kluczowe to wyrazy lub frazy wpisywane przez użytkownika w polu tekstowym formularza wyszu­kiwania w celu odszukania przez niego odpowiadających im treści. Wyszukiwarki polegają na słowach kluczowych w trakcie korzystania ze swoich algorytmów do obliczania pozycji w rankingu. Słowa kluczowe są wskaźnikiem stopnia, w jakim witryna powiązana jest te­matycznie z wyszukiwaną frazą.
W rozdziale 5. udowodnione zostało, że słowa kluczowe używane są praktycznie na każdym kroku. W przypadku stron internetowych słowa kluczowe są wyrazami lub frazami, które można odnaleźć w treści witryny, na stronie lub w adresie URL. Zanim rozpocznie się proces analizowania i wybierania odpowiednich słów kluczowych, należy opracować szerszą strategię. Szukanie słów kluczowych zbudowanych z jednego lub dwóch wyrazów może się nie spraw­dzić ze względu na dużą konkurencję.


Wybór słów kluczowych


Wybór odpowiedniej kombinacji wyrazów jest ważny. Wyszukiwarki zaczęły zwracać uwagę na zależności między słowami kluczowymi i wyrażeniami znajdującymi się w treści witryn. Należy więc o tym pamiętać, a jednocześnie postarać się zrozumieć mechanizmy dopasowy­wania i budowania słów kluczowych, modyfikowania ich oraz indeksowania semantycz­nego, ponieważ pozwala to na podejmowanie rozsądnych decyzji dotyczących wyboru słów kluczowych.
Wyszukiwanie odpowiednich słów kluczowych to część złożonego procesu iteracyjnego. Rozpoczyna się on zazwyczaj od burzy mózgów i tworzenia listy potencjalnych słów klu­czowych, po czym następuje wykorzystanie narzędzi do poszukiwania słów kluczowych. Niektóre z tych narzędzi są darmowe, za inne trzeba zapłacić. W niniejszym rozdziale opisa­nych będzie kilka popularnych narzędzi, w tym Narzędzie propozycji słów kluczowych platformy Google AdWords, Yahool Search Marketing oraz Microsoft adCenter Labs. Żadne z nich nie jest doskonałe, dlatego ważne jest poznanie kilku, by móc podejmować lepsze decyzje dotyczące słów kluczowych. Wybór między rozwiązaniami płatnymi i darmowymi jest zawsze decyzją indywidualną dla każdego z osobna, ale większości osób wystarcza Narzędzie propozycji słów kluczowych platformy Google AdWords.

Analiza słów kluczowych


Analizowanie słów kluczowych i nadawanie im priorytetów jest kwestią elementarną. Wery­fikowanie liczby wyszukań w oparciu o słowo kluczowe, jak również weryfikowanie liczb wyszukań konkurencji może być bardzo pomocne przy wyborze i określaniu priorytetów dla słów kluczowych. Zanim zainwestuje się czas na promowanie danego słowa kluczowego, warto przeprowadzić testy potwierdzające wyniki przeprowadzonych badań.
Popularność słów kluczowych jest czynnikiem bardzo zmiennym. Obowiązuje tu zasada znana z przysłowia „Raz na wozie, raz pod wozem". Niektóre słowa kluczowe są popularne przez dłuższy czas, a niektóre tylko chwilowo. Zwracanie uwagi na trendy popularności słów kluczowych powinno być elementem strategii dotyczącej słów kluczowych, co pozwoli osiągnąć przewidywalne wyniki optymalizacji dla wyszukiwarek.


2 komentarze:

  1. Masz rację wybór słów kluczowych nie jest łatwe, wyszukiwarka Google często zmienia parametry słów kluczowych i dane frazy "skaczą" z dnia nadzień. Warto również korzystać ze stron do weryfikacji słów kluczowych, pozycjonowanych stron www

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobór odpowiednich słów kluczowych jest pierwszym etapem wszelkich działań związanych z pozycjonowaniem oraz optymalizowaniem stron internetowych - dlatego tak ważne jest, by proces ten przeprowadzić dokładnie. W przeciwnym razie niestety pozycjonowanie nie przyniesie pożądanych efektów. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie dobrze wykonać tego zadania, wówczas możemy skorzystać z usług agencji marketingowych oraz agencji interaktywnych, oferujących tego typu rozwiązania. Przykładem takiej firmy jest m.in. Ideo Sp. z o.o. - http://www.ideo.pl/emarketing/pozycjonowanie/

    OdpowiedzUsuń