środa, 2 grudnia 2015

Social media w Chinach.

Wiele już napisano na temat wysiłku rządu ChRL  dążących do pełnej kontroli i cenzurowania Internetu. Cenzura rządowa stron internetowych jest ważnym zagadnieniem, ale nie jest priorytetem w którym żyję ponad  420 mln internautów. Jaki jest ich priorytet? Przed wszystkim łączenie się z innym chińskim internautami. Internet otworzył dostęp do informacji dla zwykłych obywateli chińskich, w taki sposób, który był nie do pomyślenia jeszcze kilka lat temu. Porównując do świata, w którym informacja była przefiltrowywana przez redaktorów państwowych mediów, Internet w w Chinach jest dość swobodnym miejscem.  Social media nie zniknęły lecz przybrały  innej miejscowej formy.

Chińscy internauci aktywnie angażują się w dyskusje, które mogą bezpośrednio wpływać na przedsiębiorstwa. Ostatnie badania przeprowadzone przez OgilvyOne w Chinach wykazały, że 55 procent internautów w Chinach brała udział w internetowych dyskusjach na temat firm.


Więcej o social media w Chinach na stronie:

1 komentarz:

  1. Zastanawiam sie czy w Chinach także stosuje się opisany tutaj https://tearsofjoy.pl/influencer-marketing/ influencer marketing. Podobno jest to teraz bardzo skuteczna forma reklamy, którą coraz częściej się wykorzystuje. Wiedzieliście o tym?

    OdpowiedzUsuń